Thursday 3 December 2009

Ketua Rombongan Demam


Hari ini saya dapat M.C satu hari,satu hari je,ni pun baru bangun dari tidur selepas makan ubat. Pergi klinik sebab sakit kepala dan batuk ada juga selsema sikit tapi tak rasa macam demam sangat.Tapi bila doktor check dia kata panas badan saya 38.5 confirm demam dan blood preasure pun naik 140/100.Dia tanya tak cukup tidur ke,memang pun sebab batuk, So dapatlah ubat demam,ponstan untuk sakit kepala,ubat batuk and antibiotic.Saya tak mahu antibiotic sebab selalunya bila makan antibiotic akan dapat sakit lain pula. Doktor bagi juga sebab katanya untuk mengelakkan batuk saya lagi melarat dan akan bagi yang very mild dose.So kena makan jugalah.Kena baik cepat dari demam ini sebab hari Sabtu ini ada rombongan Cik Kiah ke Sunway Lagoon,saya sebagai ketua rombongan kalau takda tak jadilah rombongan ini.Tiket rombongan cik kiah ni disponsor oleh abang saya.harap-harap tak hujanlah sabtu ini,perancangan dah lama tapi asyik tak jadi je.Selalu susah nak cukupkan corum,tulah yang saya kena bagi sehat cepat takut kali ini sayalah yang menyumbangkan kegagalan kepada rombongan kali ini.But me kan demam-demam pun still update blog,minggu ini minggu rajin kot tu yang sentiasa update blog tu. oh ya nak cerita juga ini,malam tadi dah sakit sangat kepala saya tampal Salonpas(koyok le) kat dahi.Anak saya yang bongsu agaknya nampak mak dia teruk sangat dengan koyoknya.Habis dia suruh abah dan abang-abangnya diam sikit katanya mak tak sehat nak berehat. Siap jaga pintu bilik lagi supaya masuk bilik saya nanti jangan bising.
How Sweet kan dia he he.

2 comments:

  1. Salam ziarah n salam perkenalan

    Sayangnya sibongsu pada mama dia sampai jaga pintu tak bagi diganggu.Kak Zai harap cepat sembuh boleh gi mandi manda rugi kalau tak pergi sponsor pula tu hehehe.

    Sudilah singgah ke blog kak zai..mamasya.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Thank kak zaitun kerana sudi singgah blog jana,from today jana akan jadi followers kak zaitun pula,blog kak zaitun interesting juga
    thanks again kerana sudi berkenalan dengan saya

    ReplyDelete