Wednesday 4 November 2009

Ini Ada Satu Masalah


Ilustration diambil dari emilayusof.com


Hari ini pagi-pagi saya dah naik angin anak saya yang nombor dua mandi hampir 45 minit. Saya dah siap masak nasi kemas-kemas dapur dah siap mandi,bila saya lalu kat bilik air dia saya dengar dia masih mandi.Apalagi my blood pun go upstair lah. Sebelum abah dia pergi sembahyang subuh ke surau kejut dia suruh mandi sampai abah dia dah balik surau tak keluar bilik air lagi.Mengong apa(ini baru belajar macamana nak buat)

Benda yang sama dah cakap berkali-kali jangan mandi lama-lama sangat tapi buat juga.Encik Yazid pun bising bil duit air macam orang anak ramai.Habit mandi lama ni sama je pulak tu dengan yang sulung tu. Cousin saya yang duduk dengan saya tu pun tau perangai anak-anak saya ini.Ayat yang boleh didengar dari saya sepanjang minggu ini ialah udin and abil tolong lah berubah sikit perangai tu. Tapi still macam tu juga. Seolah-olah apa yang saya bebelkan selama ini macam bercakap di angin lalu je agaknya.Apa yang boleh saya buat ialah bersabar jelah,sebab saya tak naklah digelar macam Mak Flinstones menjerit suruh anak cepat keluar dari bilik air setiap pagi. Pelikkan kecik-kecik bising suruh anak cepat pergi mandi bila dah besar bising suruh anak jangan lama sangat dalam bilik air.So anak bujangku yang berdua ini fikir-fikirkanlah ya.

2 comments:

  1. rasanya mingguni nabil tak habis22kan.. nabil berubahler sebelum anda diubahkan...

    ReplyDelete
  2. Tapi nabil ini kita marah dia lepas tu kita yang kesian balik,sebabnya bila kita panggil udin ke naufal ke yang sampai dulu nabil,kan sikembang cina belum panggil dah datang.

    ReplyDelete