Wednesday 7 October 2009

PMR Today



Gambar ini dari newspaper today just imagine tengah jawab soalan TPM ada, tak ke agak menganggu kosentrasi pelajar ( disalah satu sekolah di Putrajaya)

Hari ini anak saya yang sulung akan mengambil peperiksaan PMR, masalahnya malam tadi dia dah mula selsema dan batuk-batuk.Risau saya dibuatnya harap dia dapat menjawab kertas soalan dengan sempurna. My hubby cuti 3 hari untuk memberi sokongan kepadanya.Saya tahu anak saya tu stress nak ambil periksa.Nak cakap benda ini pun agak sensitive sebenarnya.Buat jelah setakat yang abang termampu mak akan menyokong dibelakang abang sentiasa.Memanglah dikalangan cucu-cucu my MIL anak saya tidak mencapai tahap kepandaian seperti yang lain.Tapi nak buat macamana kan bukan kita minta semua ini. Saya dan suami akan sentiasa berdoa kejayaan untuk anak-anak saya. Insyaallah mereka akan berjaya juga dalam hidup mereka suatu hari nanti.Bukan nak emotional tapi kadang-kadang bila tengok reaksi ada di antara mereka not all ya ada sebilangan kecil dari mereka bila dapat tahu akan keputusan peperiksaan yang anak -anak saya lalui sangat menyentuh perasaan saya walaupun saya masih boleh tersenyum. Like I said early bukan kita nak jadi macam ini tapi at least bagilah perangsang untuk mereka yang masih muda-muda ini untuk meneruskan kehidupan. Noi if you read this (family paklong asri tak termasuk ya...anak-anak makusu selalu cakap family maklong and paklong je yang ok).Even tengah tulis blog ini sekarang airmata ini asyik nak meleleh je.Emotional betul lah saya pagi ini mungkin sebab tengah fikirkan anak yang sekarang tengah berjuang dengan kertas peperiksaan disekolah .Abang mak tahu abang akan baca blog mak ini nanti buatlah peperiksaan ini sebaik mungkin perjalanan abang masih panjang. Mak and abah akan menyokong abang sampai bila-bila.

3 comments:

  1. Good Luck utk Din. Sure mak usu & pak usu pun risau gak, macam masa kitorang amik exam dulu, mak & abah yg gelabah kat umah hehe. Anyway pesan ngan udin, jgn stress, relax2 minda ... jawab mana senang dulu :)

    ReplyDelete
  2. Don't worry kak jana, with abg yazid and your bless and prayer everyday i know all of your son will be ok and fine. No matter what people say. Just ignore them...btw - I'm impress when Qudin instruct Abil to perform prayer - serious like 'abg-abg'

    ReplyDelete
  3. alah airmata i pun dah bergenang....tak semestinya tak berjaya dlm pelajaran kita tak boleh berjaya dlm hidup....insyaallah udin akan jadi anak yg baik....

    ReplyDelete