Monday 12 October 2009

Tag Masak-Masak

Tag masak memasak from NOI

1. Suka memasak?

Suka masak,well nak makan kan kenalah masak,tapi untuk family oklah. Keconfidentnan nak jamu orang dengan masakan sendiri tu belum lagilah.Bila orang nak datang mulalah berpeluh-peluh mengelabah.


2.Masakan istimewa anda untuk yang tersayang adalah ... (2 jenis)

Suami dan anak-anak suka makan nasi goreng and stew daging yang saya masak Sebenarnya mereka tak cerewet. Bila tanya sedap ke? Jawapan mereka mesti tidak menghampakan saya (ke nak jaga hati he he)


3. Makanan istimewa yang anda suka di waktu Raya? Kenapa? (2 jenis)

(1) Ketupat with kuah kacang – walaupun tak hari raya pun ada makanan ini ,tapi bila hari raya feelingnya lain makan ketupat and kuah kacang .

(2) Rendang Daging Mak mertua-sekarang susah nak dapat sebab mak mertua dah tak larat nak buat.

4. Kuih raya kegemaran anda dan si dia

Hubby suka makan kuih susu, bila dah kahwin dengan saya je dia jumpa kuih ini sebelum tu dia tak pernah jumpa, saya pula suka makan kuih tart nenas yang auntie muni saya buat

5. Tayang sikit masakan dari anda.
saya jarang ambil gambar masakan saya sebab presentationnya selalu tak menarik,malu pula nak tunjuk



6. Tag 10 orang rakan ada.

Ramainye 10 ...
1. Norzila-zila
2. Che wani - wanie
3. Che chu - ochu
4. che sofia-sofia


Adalah juga dimaklumkan siapa-siapa yang berminat nak jawab tag ini amatlah dialu-alukan.Lelaki pun boleh je :-D.


No comments:

Post a Comment