Wednesday 31 March 2010

ASMARADANA



Sekarang ni saya tengah melayan drama (dislot Samarinda yang disiarkan pada pukul 10.30 hingga 11.00 malam.Drama itu bertajuk Asmaradana.Saya layan apa-apa sahaja drama yang dilakukan oleh Iqram Dinzly.Tak tahulah kenapa,tapi saya rasa dia seorang pelakon yang berbakat dibantu dengan rupa yang dia ada.Cerita ini juga dilakonkan oleh Tiz Zaqyah yang terkenal dengan lakonannya sebelum ini didalam drama popular Nur Kasih. Cerita ini mengisahkan pergolakkan hidup gadis yang bernama Azizah yang yatim Piatu dan terpaksa menumpang di rumah bapa saudaranya yang dilakonkan oleh Mustafa Kamal.Ibu saudaranya yang garang ala-ala mak tiri Cinderella pula dilakonkan oleh Norish Karman.


Jalan ceritanya yang menarik membuatkan saya tertunggu-tunggu drama itu setiap hari Selasa hingga Khamis pukul 10.30 malam.Kadang kadang sebenarnya tak larat sangat dah mata ini mengantuk.Tapi saya akan buat macam-macam benda untuk mengelakkan mata ini dari mengantuk.Berbalik pula juga kepada minat gila dengan lakonan Iqram Dinzly tadi,tu yang boleh tahan kan mata ini sebab nak tengok drama ini. Sesiapa nak layan drama ini tapi tak boleh nak tengok pada waktu tayangannya boleh saja layan drama ini di www.tv3.com.my. Hubby pun ikut sama layan cerita ini dengan saya he he.Kalau nak tahu pelakon drama or filem yang jadi hero dan yang paling saya tak suka ialah Farid Kamil ,sebabnya apa saya tengok dia ni kalau berlakonlah marah ke,sedih ke macam sama je muka dia.Saya tahu dia ramai peminat tapi untuk saya lakonannya bolehlah setakat memeriahkan suasana dunia perfileman Malaysia ini. Ceh Wah macam bagus je saya ni.Manalah tau Farid Kamil terbaca blog saya ini, "janganlah marah pula noo"(bak kata orang Kedah).Ini hanyalah pendapat peribadi saya sahaja. Drama Asmaradana ni kesemuanya ada 25 episod sekarang baru nak masuk episod 6,hai lambatnya lah lagi nak tunggu ia habis.Tak pa sabaq je lah no,boleh layan tengok muka Iqram Dinzly dan Tiz Zaqyah lagi.wink wink

No comments:

Post a Comment