Thursday 7 January 2010

Jaja Dan Din



Saya ialah peminat setia penulis novel yang bernama Noor Suraya,saya ada semua novel-novelnya.baru-baru ini saya dihadiahkan oleh Kak Su(saya pangil dia kak su) dengan novelnya yang terbaru bertajuk Jaja & Din .

Apa yang saya nak katakan disini novelnya ini kali ini tak dapat saya nak gambarkan dengan perkataan bagusnya.Walaupun pun seperti yang dikatakan oleh watak JAJA dalam cerita ini.Kisahnya simple, tapi cara Kak Su mengolah cerita ini yang mengkagumkan.Semua perasaan kita akan rasa dalam novel ini perasaan lucu,sedih,insaf dan teruja.Memang lain dari yang lain,memandangkan saya ialah pembaca novel yang tegar saya beri 6 bintang kepada Novel kak su kali ini.

Saya baca buku ini dan ceritakan kepada hubby,dia ketawa bila saya cerita macamana cara Jaja nak kenalkan Din kepada ibubapanya,siapa yang kenal saya mesti tahu cara saya bercerita macamana(I can be seolah saya pernah kenal Jaja tu).Lepas tu boleh ceritakan betapa sedihnya saya bila Jaja berada dirumah mertuanya.

Cerita ini juga boleh memberi keinsafan kepada sesiapa yang agak lalai bab-bab sembahyang ini.Percayalah cakap saya,beri keinsafan yang macamana tu, cubalah baca buku ini nanti ya.Siapa-siapa nak beli buku ini dengan signature Kak Su sekali,melalui saya boleh saya tolong dapatkan.Jangan kata saya kuat berangan ya,saya juga dapat merasakan kalau dikira 1 hingga 10,hubby saya ada 6 persamaan dengan watak Ustaz Din dalam Novel Jaja & Din ni he he.

Nak tahu mengenai kak Su boleh tengok sini Kak Su
dan Sini


Me and Kak Su


Ochu,Wani,Kak Su and Me

2 comments:

  1. novel wajib beli ni since bole bantu ingatkan supaya tak tinggal solat... maklum saje kat umah sewa takde sape nak ingatkan..:)

    ReplyDelete
  2. tak pa nanti kak jana hadiahkan untuk ochu,really tangkap syahdu cerita ni,dalam cerita ini pun ada cakap pasal duduk rumah sewa cam ni

    ReplyDelete