Wednesday 6 January 2010

Alahai lah Anak




Ni gambar tengahari waktu balik, tu pasal uniform dah tak tuck in lagi


Hari ini hari yang ketiga Naufal pergi Pra sekolah,tapi merupakan hari yang pertama kami tak tunggu dia.Semalam hubby cuti lagi tapi tengok dia dari jauh je.Semalam dia tanya ayah kerja ke sebab tengok hubby pakai T.shirt je,hubby jawab "ayah kerja".Tapi kenapa ayah pakai baju macam ni (T.shirt)sebab ayah kursus ke tapi tak kerja.Tak taulah mana dia dapat idea pakai T.shirt pergi kursus,tapi kalau pakai kemeja pergi office.Hubby mengiakannya saja.

Around 12.15 hubby pergi sekolah tapi perhatikan je dari jauh,ramai budak-budak lain dah balik.Hanya 2 orang je dalam kelas termasuklah Naufal.Kelas Pra sekolah habis pukul 12.00 tapi jiran kami (Papa Yus)hanya akan ambil Naufal pukul 12.45 maka terjengok-jengoklah Naufal tunggu orang nak ambil dia.Kesian pula kata hubby saya tengok dia.Apa nak buat kita tumpang orangkan so pasrah je lah.Ada van yang boleh ambil budak Pra sekolah tepat pada waktunya tapi sampai lobby je,siapa pula nak tunggu bawah dan bawa dia naik atas ke tingkat 8.Saya memang tak biasakan Naufal naik lift sorang-sorang.Saya tak tahulah orang lain saya memang tak boleh.Di rumah saya tu budak-budak lima tahun ke bawah selamba je naik lift sorang-sorang saya tak tahulah macamana parents mereka boleh lepaskan.Saya kalau anak anak nak main di Taman permainan pun mesti berteman dengan orang dewasa.

So hari ini tawakal je lah Naufal ok masa tunggu Papa Yus disekolah nanti.Pagi tadi pun dia tak bagi kami hantar dia, sebab dia nak pergi sekolah dengan kakak Nabila and Papa Yus. Sebenarnya Naufal ok je cuma kami je terlebih bimbang .Malam tadi sebelum tidur dia cakap dengan saya,really macam orang dah dewasa"mak jangan bimbang kat sekolah tak da orang jahat,ada ramai kanak-kanak je". Hmm entahlah tapi saya dah pesan dengannya berkali-kali jangan ikut orang yang tak kenal hanya boleh ikut Papa Yus dan Cikgu je.Dia jawab dengan muka booringnya"yalah yalah mak ni asyik cakap je sambil tutup muka dengan selimut". Tengoklah tu dia lebih confident dari maknya.Walau apa-apa pun semoga allah lindungi -anak-anakku dalam perjalanan pergi dan pulang dari sekolah dan di kawasan persekitarannya. Amin

1 comment:

  1. Macam-Macam Hang...Anak2 Kak Jana semua cute2 ish mana tak mak nye risau kan...

    ReplyDelete