Sunday 9 May 2010

Happy Mother's Day


Tengoklah mata ibu-ibu ini tak ada satu diarah yang sama,semua lain-lain(especially Kakak Ipar saya yang tudung coklat tu senget dah kemana he he




Ini Idaman Kalbu hadiah dari hubby dan anak-anak sempena Hari Ibu



Budak 3 orang ini memang selalu interframe dalam apa-apa perkara or acara


Tahun ini merupakan tahun yang ke 16 saya meraikan Mother day kerana ini merupakan tahun ke 16 saya menjadi emak kepada anak-anak saya.Hari ini dipagi hari Mother's Day disambut emak saya berada dirumah saya.Kebetulan pula Semalam Emak tidur dirumah saya biasanya emak duduk dirumah abang saya.

Apa yang saya dapat di hari sambutan hari ibu kali ini ialah Set of box Collection Sheila Majid 25 years Anniversary.Siapa yang bagi hubby and Anak-anak lah sebab mereka tahu emaknya teringin sangat hendakannya(tapi tak beli sebab terasa agak mahal).Akhirnya dapat juga impian saya nak memiliki collection ini.Lepas ni terpaksalah anak-anak dengar emaknya asyik pasang dvd Sheila Majid dalam kereta.Almaklumlah semuanya ada 8 cd dan emaknya pula tak pernahlah jemu dengan lagu-lagu Sheila Majid ini.

Hari ini juga saya pergi balik rumah nenek saya di Gombak Setia,saya ini tak boleh lebih dari 2 minggu tak pergi rumah nenek saya,nanti dia mesti telefon kenapa lama tak datang.Oh ya sambil itu saya pun dapat berjumpa dengan Mak teh saya dan mak usu saya yang kebetulan juga berada disitu.Masa-masa rehat waktu petangnya rupanya cousin saya Amirah ada beli kek sempena Hari Ibu.Kek itu dibeli dari kedai Kek yang dikenali ramai"Resepi Rahsia".Dengan membeli sedikit kuih-muih kami sambutlah hari ibu untuk Mak teh,Mak Ngah,Mak usu,kakak Ipar dan terutama sekali neneklah Puan hajjah Fatimah.

Meriah sungguh dengan suara cucu and cicit nenek.Walaupun pakaian kami semua tak vogue langsung,ya lah mana kami tahu ada acara memotong kek kalau kami tahu mesti kami bergaya dengan baju-baju yang "Vogue The Vass" ha ha.Tapi kami tetap sakan bergambar.Mana taknya kamera yang lip-lap dengan lampu flash sama meriah dengan suara orang-orang yang berada disitu.Hingga kami sendiri tak tahu nak pandang kamera yang mana satu.Oklah,rasa seronok nenek and Mak Teh,Mak Usu and Mak Ngah,Kak Zila and Kak Jana hari ini. Terimakasih ya Amirah diatas ingatan itu.

2 comments:

  1. Saya geram tunggu punye tunggu tuan rumah tak datang2 dari jam 9 pagi siap2 tunggu tuan rumah sampai pukul 5 tak kunjung tibe...baik p rumah nenek cess!

    ReplyDelete
  2. sayangnye tak dpt join....
    jauh di rantauan pula.. hehe~`
    dan tahun depan boleh saya join potong kek sekali tak?? hehe

    ReplyDelete