Monday 17 August 2009

The Magic Of Pil Chi Kit Teck Aun



Dia sedih masa ini,jangan tegur alamat meraunglah nanti


Masa ini dah ok dah,lapar pula minta roti


Saya dan family tak sehat minggu lepas. Saya kena food poisoning yang paling teruk saya pernah kena dalam hidup saya. Hingga saya rasa seperti nak pergi terus ke emergency ada pada satu malam itu. Anak saya Nabil kena buat saringan H1N1 akibat demam selsema dan sakit kepalanya nasib baik tak ada apa-apa cuma demam biasa tapi dapat M.C 4 hari. Naufal pula tak lalu makan dan muntah-muntah sampai kena masuk air dalam badan diklinik Kesihatan Putrajaya. Sepupu saya Suhana pun M.C 2 hari juga disebabkan tonsil yang bengkak dan demam. Nasib baiklah my hubby encik yazid dan anak yang sulung Naqiuddin ok dialah jadi nurse kat rumah kami. Encik Yazid 3 hari berturut menghantar saya ke klinik, kenapa 3 hari berturut. Sebab klinik takut sangat nak bagi m.c terus sedangkan saya tak baik juga dan kena berulang alik ambil m.c. Saya tak kuasa sebenarnya nak ambil m.c dan nak ambil cuti sendiri tak laratlah nak melalui proses menunggu nak jumpa doktor. Hubby bising m.c cutilah cuti sakit buat apa nak pakai cuti sendiri. Tapi siapa-siapa yang pernah pernah pergi ke Klinik Kesihatan Putrajaya akan tahu azab menunggu di Klinik Kerajaan Putrajaya. Makan ubat klinik tapi tak jalan juga perut masih sakit dan asyik keluar masuk toilet, kesudahannya saya makan Pil Chi Kit Teck Aun. Dalam masa 2 jam perut saya ok and stop going to the toilet. Macam magic pula after struggle for three day tu. Tapi mungkin kebetulan je kut masa itu dia nak baik pula. Saya sebenarnya takut nak makan ubat sebarangan selain ubat hospital sebab saya ada Diverticular Disease And Hiatus Hernia. Tapi disebabkan oleh tak tahan sangat saya makan juga pil chi kit teck Aun tu sambil berselawat banyak-banyak. Alhamdulillah baik pula. tak Kisahlah janji perut saya o.k. Cuma sekarang saya kena gastrik sebab tak boleh nak makan masa food poisoning tu sebab asyik vomit aje. Kena maintain gastrik secepat mungkin sebab dah nak dekat puasa ni. Harap kami sekeluarga akan dilindungi daripada masalah kesihatan sepanjang bulan Ramadan yang mubaraq ini. Amin

No comments:

Post a Comment