Tuesday 11 August 2009

Happy Birthday Muhammad Nabil




Hari ini hari jadi anak saya yang no.2 iaitu Mohamed Nabil. Dia dilahirkan pada pukul 1.15 tengahari hari Ahad 11/8/1996 di Hospital Danau Kota, Setapak Kuala Lumpur. Pembawakan saya semasa mengandungkannya ialah saya batuk selama 9 bulan. Selepas saya bersalinkan dia batuk saya terus hilang. Seorang anak yang mendengar kata dan pandai berjimat jika perkara berkaitan dengan keewangan. Sangat menyayangi adiknya yang bongsu Naufal, walaupun suka menyakat. Kalau adiknya sakit atau dimarahi oleh saya dia yang akan paling susah hati kerana mengasihani adiknya malah akan menangis jika adiknya sakit. Seorang anak yang boleh diharap dalam membantu kerja-kerja dirumah. Dia seperti perumpamaan Sikembang Cina akan membuat kerja tanpa disuruh. Walaupun kita panggil yang sulung untuk membuat kerja dia yang akan menyahut dan datang bertanyakan apa yang perlu dibuat. Seorang yang homely type tidak suka keluar rumah kecuali dengan keluarga. Hobinya melukis dia boleh duduk melukis berjam-jam. Meminati cerita-cerita sejarah dan fiksyen. Masa kecil terlalu obsess dengan Dinosaur dan ada collection cd dinosaur yang banyak.Masa kecil dia akan kemana-mana dengan satu beg kecil yang dipenuhi dengan cd Dinosour dan di poketnya akan sentiasa ada patung-patung Dinosaur. Dia adalah anak saya yang paling lama dapat bermanja kerana selepas lapan tahun saya melahirkannya barulah adiknya Naufal lahir. Muhammad Nabil mak harap, Nabil akan berjaya didalam pelajaran dan hidup. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Dengarkan lagu dibawah ini untuk anak mak yang nombor 2 ini ya.


1 comment: