Monday 24 August 2009

First Day Of Ramadan




Dalam perjalanan balik ke Putrajaya dari Shah Alam keletihan berpuasa tidur sambil berpegangan tangan


First day puasa saya kena pergi kerja dari 9.00 pagi hingga pukul 2.00 petang. Habis kerja saya dan anak-anak pergi ke rumah Pak Busu saya diseksyen 9 Shah Alam sebab nak hantar baju raya yang hendak dijahit sequins and beads. Bukan baju saya je ada juga baju kawan-kawan yang dah biasa buat tempahan jahitan manik dengan mak usu saya. Saya duduk dirumah mak usu saya dalam 2 setengah jam lepas tu saya balik rumah. Hari itu saya tak perlu masak sebab saya dah order lauk,mee goreng dan kuih karipap untuk berbuka. Buat pengetahuan pembaca blog bila bulan puasa saya akan menempah lauk dari hari Isnin hingga Sabtu untuk berbuka. Saya hanya akan masak pada hari Ahad sahaja. Sudah lebih kurang 5 tahun begitu. Kakak yang masakkan untuk saya itu namanya Saadiah tapi dikenali dengan nama Rose.Anak-anak saya suka masakkannya, saya terpaksa order lauk pauk setiap Ramadan kerana saya balik kerja lambat memang tak sempat untuk masak. Bukan saya saja yang order denganya malahan ada dua lagi kawan saya yang order sama. Masakan kak Rose yang sedap itu menyebabkan kami akan teruja menunggu untuk melihat lauk yang telah siap dimasak semasa ia dihantar ke rumah. Nantilah kalau sempat saya akan ambil gambar lauk pauk yang saya order setiap hari itu, tapi rasanya macam tak sempat saje sebab selalunya mangkuk tingkat kami sampai pada waktu yang hampir nak berbuka.:-)

1 comment: