Wednesday 9 June 2010

Toy Story 3


Patung Woody ini sudah berumur lebih dari 10 tahun



Ketiga-tiga anak saya tengah excited sangat nak tengok cerita Toy Story 3 yang akan mula ditayangkan pada 17 Jun ini.Anak saya yang berdua dah bujang tu memanglah membesar dengan cerita Toy Story ini.Si Sulung Naqiuddin masa kecil dulu sangatlah addicted dengan cerita ini hinga boleh hafal keseluruhan skrip cerita Toy Story 1.Anak yang kedua pula sangat meminati Toy Story 2 masa kecil-kecil dulu sampai mempercayai yang patung-patung itu memang boleh bercakap,hingga ada satu hari tu dia siap susun semua watak-watak cartoon dalam cerita ini(masa tu dapat dari Mcdonald kalau beli Happymeal).Bila dah siap susun siap pesan lagi dekat mainan-mainan tu "kejap lagi borak-boraklah ya" he he.

Nabil juga pernah melembikkan badannya disebelah himpunan patung-patung Woody di Toy"r Us sebab nak sangat memilikinya.Dia tak menangis meronta-ronta tapi dia melembikkan badanya dah buat muka selamba tak nak bangun dari situ untuk balik.Akhirnya Arwah atuknya belikan juga patung itu.Barulah dia boleh bangun dari tempat itu,masa itu kalau tak silap saya dalam tahun 1999.Saya juga pernah membawa mereka berdua untuk menonton Toy Story Disney On Ice masa mereka datang sini untuk membuat persembahan.Walaupun tiketnya agak mahal,saya beli juga kalau nak dibandingkan nak kena pergi luar negara baru dapat tengok dengan harga tiketnya yang kita kena beli kalau nak melihatnya di Malaysia ini,O.klah saya rasa sanagat berpatutan.Nabil masa kecil dahulu panggil Mr.Potato Head,Isper Potato dia sangat susah nak sebut perkataan Mister masa itu.Even sekarang pun kalau ada iklan tentang cerita Toys Story yang keluar diAstro bila keluar je Mister Potato Head.Kami akan mengusiknya "Nabil cepat Isper Potato ni".

Well sekarang sikecik kami Naufal pula tengah teruja nak tengok Toys story 3,bagusnya untuk Toy Story 3 ini ia akan ditayangkan secara 3D mesti lagi happening kan.Hari-hari Naufal asyik tanya, lagi berapa hari nak keluar kat wayang mak,sampai tak larat dah saya nak jawab.Lepas tu kalau dari Putrajaya menuju ke Kuala Lumpur ada diletakkan iklan bilboard yang besar mengenai cerita Toy Story ,dari jauh lagi dia dah ready panjangkan leher nak tengok iklan itu.

Watak Andy didalam cerita ini pun dah remaja macam anak-anak saya.Itulah yang menyebabkan saya mengatakan anak-anak saya membesar dengan cerita ini.Tapi yang lebih tepat sebenarnya ialah kalau anak-anak membesar dengan himpunan cerita Toy Story ini,saya dan hubby pula sebenarnya tua bersama-sama dengan cerita ini he he.

Andy pun dah remaja sekarang


Woody,Mr.Potato,Slinky Dog,Bulleye,Rex,Hamm,Jessie,Aliens and Buzz lightyear

4 comments:

  1. i'm planning to take them (qudin, abil n naufal) to toy story 3 on saturday after work... tapi tak 3G la kat alamanda je.. :) ok tak?

    ReplyDelete
  2. Oklah tu,anak-anak saya tak demand,mereka kan penuh imaginasi,tak three D pun boleh jadi rasa macam tengok 3D untuk mereka.

    Lagipun memang berbaloi bawa mereka ini,especially naufal akan disebut-sebut kebaikkan Cik Chu nya ini sampai wayang yang akan datang,ingat tak cerita BrainScan masih disebut-sebut hingga sekarang Wa ka ka

    ReplyDelete
  3. i will confirm by this evening... :)

    ReplyDelete
  4. cikwani pun mcm membesar bagai johan dengan cerita toy story...
    teringat qudin pernah tiru gaya woody jalan and sgt la sama...
    cepat betul masa berlalu... dah besar dah semua...

    ReplyDelete