Wednesday 6 May 2009

SPEEDY VS SPEEDO


Minggu lepas adalah minggu membeli dvd and vcd bagi saya. Adalah menjadi satu kemestian bagi anak saya untuk membeli sekurang-kurangnya satu dvd setiap kali pergi Alamanda. Ada je cerita yang dia nak beli dulu asyik nak beli cerita Ultraman sekarang ini dah bertukar kepada cerita yang ada magic atau yang bekepak -kepak (fairy). Bila dah beli tu alamatnya hari hari bila balik je dari sekolah mengadaplah dia depan tv tengok dvd. Hari Ahad lepas saya pergi ke South City Plaza diSeri Kembangan sebab nak beli dvd pirate, saya telah belikan dia cerita Enchanted sebab cerita itu ada magic and princess, lepas itu naufal tanya kenapa dvd yang saya beli itu tak sama packagingnya macam yang original . Jawapan saya ialah dvd ini saya beli dekat kedai yang namaya Speedo bukan dekat kedai Speedy. Dia tanya pulak speedo yang dekat kedai basikal tu ke.ha.ha.ha (dulu dia pernah tanya saya vcd Anuar Zain yang saya pasang dalam kereta mahal ke dan beli dekat mana,saya jawap mahal mak beli kat kedai basikal) encik Yazid selalu marahkan saya sebab suka buat naufal confuse dengan jawapan saya. Tapi sebenarnya Naufal ni cerdik saja je dia suka tanya banyak soalan,akhirnya jawapan yang sebenar dia tahu dan jawapannya selalunya betul. Bak kata upin dan ipin betul,betul,betul:-)

No comments:

Post a Comment