Sunday 12 April 2009

Naufal Swimming Class

Ini Naufal anak saya yang kecil sekali, saya dan suami telah memasukkannya ke kelas berenang pada awal bulan lalu. Pada hari pertama dia hanya letakkan saja kaki dalam air dan tak mahu turun kedalam kolam. Saya dan suami frust juga pada mulanya dan merasakan mungkin terlalu awal bagi dia untuk belajar berenang tapi bila
difikirkan balik ada juga pelajar-pelajar lain yang sebaya dengannya ok je.Pada minggu yang kedua bermacam dalih yang diberikan oleh naufal untuk tak nak pergi kelas berenang.Saya dan suami memujuknya dengan bermacam cara,bila cikgu suruh dia terjun kedalam kolam dia tak mahu,akhirnya suami saya mencampakkan saja naufal kedalam kolam sambil disambut oleh cikgu berenangnya. Naufal dengan sendirinya pandai mengampungkan badannya,mulai dari hari itu dia dah mula seronok dengan kelas renangnya dan sekarang masalah pulaklah bagi kami untuk suruh dia keluar dari kolam renang bila kelas renangnya dah cukup waktu. Insyaallah rasanya dalam masa tiga bulan lagi dia akan mahir berenang dengan sendirinya. Kita tunggu dan lihat perkembangannya ya.

No comments:

Post a Comment