Tuesday 1 September 2009

Negaraku Aman Makmur



Semalam Merdeka Day saya asyik tidoq je. Almaklumlah Sabtu dan Ahad kerja bila dapat tambahan cuti sempena Merdeka Day tidur jelah dirumah. Kan best macam ni bila negara kita Aman Makmur,waktu cuti kita dapat berehat dengan aman dirumah atau pun pergi berjalan-jalan dengan aman ke mana-mana.Saya cukup tak suka demontrasi jalanan yang selalu diadakan oleh parti pembangkang itu.Even orang asing pun tak suka cuba baca artikel inikosmo. Saya juga tak nampak negara kita boleh aman dan makmur kalau mereka memerintah . Mereka boleh cakap apa saja tapi saya pasti kalau mereka memerintah negara Malaysia akan lebih teruk dari apa-apa yang mereka laung-laungkan sekarang. Yang pasti seumur hidup saya yang nak yang nak masuk 40 tahun ini. Saya lihat kita dapat hidup dengan aman dan makmur tanpa cacat dan celanya. Buat apa nak pertaruhkan keamanan yang ada ini dengan mengikut mereka yang tak habis-habis tak puas hati dan sebok dengan demonstrasi jalanan. Saya juga tak nampak nasib bangsa melayu akan terbela jika mereka memerintah. Ya allah ya tuhanku kau amankanlah negara ku agar warisanku dapat hidup seperti aku sekarang dan malah lebih baik lagi dariku. Amin

No comments:

Post a Comment