Wednesday 27 October 2010

Aida's Wedding Dan Tragedi Oktober


Aida Dan Khairul

Pelamin yang saya sangat suka
Minah Kipas

Minggu lepas iaitu 22 and 23 oktober telah berlansungnya perkahwinan yang dinanti-nanti oleh kami iaitu perkahwinan sepupu tersayang Aida Yurani dan pasangannya Khairul Adlan.Seawal pagi pada hari Jumaat saya dah sampai kerumah nenek saya di Gombak setia.


Boleh dikatakan semua cucu-cucu nenek saya melangsungkan perkahwinan dirumah nenek saya diGombak Setia kecuali saya dan Azwan abang Aida. Majlis perkahwinan Aida berlangsung dengan penuh gilang-gemilangnya he he,hari persandingan yang berkonsep warna merah itu memang sungguh ceria,mula-mula bila Aida kata "Kak Jana tema persandingannya nanti warna Merah" dalam hati saya berkata biar betul,terangnya colour tu,tapi akhirnya ok juga lah memang cantik dan ceria,bayang kan mak saya yang dah lama tak berbaju merah pun pakai juga colour merah bagi menghormati tema :).

My cousin Aida ini telah menempuh ranjau yang berliku-liku(chewah),sebelum berjumpa dengan suaminya ini.Tak apa lah janji yang Aida dapat menjadi pasangan hidup ini Insya Allah adalah yang terbaik sekali buat Aida.Kalau nak tahu macamana Aida jumpa suaminya ini bolehlah baca kisahnya disini ( Cinta Aida)


Saya ditugaskan untuk menjaga beg yang berisi duit hasil dari salaman tetamu kepada mama dan babah Aida,begitu setianya saya sentiasa bersama beg, berada berdekatan dengan babah dan mama Aida .Hinggakan nak ke toilet pun saya bawa beg itu dan tak benarkan sesiapa tolong pegangkan sekejap untuk saya.Dalam saya sibuk-sibuk kehulu kehilir dengan beg itu rupanya beg saya sendiri telah dicuri orang:(.

Mula-mula lebih kurang pukul 3.30 cousin saya Nadiah bising-bising begnya hilang,saya masa tu relax je dengan En.hubby bersembang-sembang,tiba-tiba tergerak pula dihati saya nak pergi chek handbag saya ,saya cari-cari handbag saya,tapi tak ada,saya terdiam dan cuba tenangkan hati kot-kot saya tersalah letak,tapi setelah habis saya geledah satu bilik tu tak jumpa juga,maka sahlah handbag saya dan cousin saya Nadiah dah kena curi.

Bergenang lah air mata saya ini mengenangkan siapalah yang sampai hati mencuri beg saya itu,yang ada dalam beg saya ialah IC saya,mykid Naufal,kad ATM emak dan saya,pass pekerja,kad klinik,kad hospital, handphone BB,Cincin white gold dengan batu sapphire dan wang berjumlah RM500.


Ini pertama kali kehilangan dan kecurian yang begitu besar berlaku semasa Wedding diadakan dirumah nenek.Sebelum ini adalah juga berlaku kecurian seperti handphone BB seperti yang berlaku masa wedding Erwani,Oh ya pengantin lelaki(Khairul) pun hilang handphone juga.Tapi kenapa ada terasa dalam hati kehilangan handphone Pengantin lelaki dan kehilangan handphone kakak erwani masa perkahwinannya dulu dilakukan oleh orang yang sama.Hmmm entahlah,untuk mengubat hati saya maka saya kena redhalah,mungkin rezeki saya untuk memiliki barang-barang tersebut sampai setakat 23/10/2010 sahaja.Bagi yang sipencuri handbag saya dan cousin saya hanyalah Allah saja yang mengetahui siapa yang ambil.

Wahai Sipencuri yang ambil handbag saya dan cousin saya(manalah tahu digooglenya nama saya dan terjumpa blog saya ini)ialah dia kan kebas semua sekalikan termasuk IC sure dia tahu nama penuh saya.Bergumbiralah kau dengan hasil curian kamu itu,takkan selamatnya hidup kamu selepas ini didunia dan diakhirat nanti.



Buat Nadiah cousin saya yang sama-sama dirompak handbagnya.IsyaAllah ada hikmahnya itu,mungkin kita akan dapat rezeki yang lebih besar lagi selepas ini.Lupakan kisah yang boleh kita gelar sebagai "Tragedi Dibulan Oktober"(lepas ini kalau dengar lagu Awie Tragedi Oktober) boleh lah ingat kita kisah tragedi kita ini,walaupun sebenarnya tak kena-mengena langsung pun kah kah kah.(saja nak hiburkan hati yang lara ini).


Kesimpulannya kehidupan perlu diteruskan,untuk Aida dan Khairul kak Jana doakan Semoga berbahagia hingga kehujung nyawa.Buat si pencuri Handbag and handphone cepat-cepatlah bertaubat sebelum kamu dihujung nyawa.

nak tengok gambar wedding Aida lagi bolehlah tengok di SINI


2 comments:

  1. Eiiii..geramnya kepada si pencuri tu..ambik kesempatan pulak di majlis-majlis mcm nie..harap si pencuri akan mendapat balasan

    ReplyDelete
  2. hye gina manan,
    gina dah macam anak kak jana yang bongsu umur 6 tahun tu,kalau dia bergaduh dengan abang-abang dia yang kuat menyakat tu dia suka cakap "nantikan pembalasannya" macam dialog drama tu :)

    ReplyDelete