Wednesday 6 October 2010

SINAR FM (I FOLLOW)


Salih yaacob(Abg Jem@Mak Neng@Wak)
Kyril
Kak Engku


Baru-baru ini saya saya sibuk cakap dengan En.Hubby nak beli WALKMAN,En.hubby cakap orang sekarang dengar MP3 atau Ipod,saya tanya ada radio tak,dia jawab adalah. Sebab apa saya tiba-tiba nak MP3 sebab nak dengar celoteh 3 orang ini pagi-pagi.Macam dah addicted nak dengar celoteh mereka pagi-pagi.Kalau jalan jammed pun boleh hilanglah stressnya bila mendengar celotehnya. (Jangan tak tau PUTRAJAYA jammed pagi-pagi walaupun rumah dekat je)


Kak Engku dan Salih yaacob memang mengharukan suasana diwaktu pagi and Kyril pula mennutrealisedkan (ayat baru he he) mereka.Minggu ini tajuk yang diperbincangkan pagi-pagi diambil dari tajuk-tajuk filem P.Ramlee, lagilah macam-macam telatah mereka,Saya lebih suka dengar Sinar Pagi daripada dengar lagi satu siaran radio yang mendakwa no satu tu(sebab saya rasa penyampai-penyampainya dah macam terover sikit,kadang-kadang bila saya cuti on weekdays adalah tertekan channel yang menyiarkan secara langsung semasa mereka berada dikonti tempat mereka bersiaran itu.Melihatkan gelagat mereka didalam T.V tu,kadang-kadang merasa lemas pula,perlukah mereka menunjukkan aksi-aksi mereka seperti yang dibuat-buat itu.


Berbalik pada Sinar Pagi Salih Yaacoblah yang paling memeriahkan suasana,dialah Abang Jem. Mak Neng dan dia jugalah Wak.Kalau tak ada salah seorang dari mereka bertiga memang terasa janggal lah sikit.Pagi tadi Kak Engku cuti dan digantikan dengan Didie Alias,Ok juga didie ni,menjadi juga gandingan dia dengan Salih dan Kyril.Saya dioffice sebelah telinga pakai headphone sebelah lagi boleh jawab telefon tau,headphone pula dalam tudung,so orang tak perasan lah,mesti mereka hairan bila kadang-kadang saya boleh tersenyum sorang-sorang bila buat kerja.


Teringat pula,zaman saya mula-mula kerja dulu iaitu pada tahun 90an,saya cukup suka dengar Zainal Din Zainal di Siaran radio RMIK(Radio Malaysia ibuKota),dia ialah seorang DJ radio yang paling saya kagum hinggalah ke saat ini,sampaikan bila dia bersara dari kerjanya,saya merasakan sungguh lain rasanya bila waktu pagi,ialah dulu pergi kerja naik bas mini yang penuh sesak bila dengar celoteh Zainal din Zainal letih berdiri pun boleh tak terasa.DJ radio dulu-dulu dan sekarang lain,sekarang ini kebanyakaan lebih kepada glamour sahaja.Nak buat macamana itulah dinamakan peredaran zaman kan,kenalah terima kalau tidak orang kata tak mengikut trend pula.


Ini je gambar Zainal Din Zainal yang saya dapat dari Google

Walau bagaimanapun Sinar FM tetap pujaaan hatiku buat masa ini.Seperti mana yang selalu dikatakan oleh penyampai bertiga tu" I FOLLOW" :)



1 comment:

  1. ^_^....sy bngga sgt dgn datuk sy...cita2 sy dulu nk jd mcm dy...nk jd dejay gak...but mgkin x de rezeki...huhu...

    ReplyDelete