Monday 16 August 2010

Dugaan Puasa Kali Ini

Semalam balik ke Gombak sebab ada buat tahlil untuk arwah mak teh sebelum waktu berbuka.Tahlil ini dihadiri oleh family ynag terdekat je.Sebelum itu pukul 4.00 petang saya bawa anak saya Naufal pergi menziarahi kubur Nek tehnya,sebab dia tak berpuashati tak tengok lagi kubur nek tehnya ialah masa pengebumian hari tu dia tak ikut sekali.

Anak saya yang bongsu itu waktu nak balik dari kubur siap cakap"bye-bye Nek Teh Air Teh" ayat yang dia selalu gunakan waktu nek teh masih hidup dan selalunya Nek Teh akan menjawab"Nanti dia" huuu sedihnya.

Nenek pula setiap kali saya bersalam sewaktu nak balik akan menangis sambil bercakap "Raya ni Ateh tak ada Na".Ya lah baru-baru lagi,harap-harap pelan-pelan nenek akan beransur-ansur pulih dari kesedihannya.Yang pergi tetap pergi kan.Bulan puasa ini pula saya tak berapa sehat lepas sahur je mesti muntah,kadang-kadang pikir tak payah sahur pun tak apa,tapi mengenangkan sunat untuk bersahur makan jugalah sikit.Saya menghidapi penyakit Hiatus Hernia and Diveticular diseas bila bulan puasa ini memang teruklah sikit.Lagi satu yang buat saya tak selesa ialah saya kerap tersedak kalau tak puasa bolehlah minum,sebab sekarang bulan puasa kena tahan lah sikit.Anggap je lah semua itu ujian dari Allah Subhanawataala untuk hambanya ini.Bila kadang-kadang tersedak itu agak teruk sikit berselawat je lah saya banyak-banyak.(sampai keluar-keluar air matalah)

Apa-apa pun selamat jugalah saya berpuasa setakat ini.Semoga Allah memberikan saya kekuatan untuk meneruskan puasa saya disepanjang bulan Ramadan yang mubaraq ini.Amin

Kali ini entry with no picture tak de mood lah,buat entry ini pun asyik nak tersedak je.(rasa penat)

2 comments:

  1. Dugaan....sabar ye... cikcu doa cepat sembuh.. InsyaAllah amin...

    ReplyDelete
  2. semoga cepat sembuh dan diberi kekuatan menghadapi dugaan Nya~~

    ReplyDelete