Wednesday 24 November 2010

Personel Taste





Semenjak dua menjak ini(janganlah ikut bahasa merapu saya ni ya) saya sangat sibuk. Sibukkan apa?. Well hari-hari saya balik lambat sebab buat overtime,saya hanya akan sampai di rumah pukul 8.00 malam.Begitu juga dengan hari Sabtu and Ahad saya akan bekerja,pendek kata asyik kerja-kerja kerja.Dalam sibuk-sibuk bekerja tu,sempat juga saya layan DVD cerita Korea yang bertajuk "Personel Taste".Saya kirim beli DVD ini dengan Chief Clerk di office saya iaitu Puan Misiah.Puan Misiah ini ialah peminat tegar drama-drama Korea. Kalau dia cerita pasal cerita-cerita yang dia tengok tu,orang yang tak biasa boleh jadi hairan menengok betapa excitednya dia bercerita.

Ada satu hari tu dia datang office dengan mata yang bengkak macam orang baru lepas menangis,mula-mula takutlah nak tegur,ialah manalah tahu malam tadi ada masalah rumahtangga ke kan.Rupa-rupanya matanya yang bengkak itu adalah disebabkan oleh kesedihannya menonton cerita korea malam tadi,ialah lepas menangis terus tidur surelah mata bengkak kan.


Saya pernah bergurau dengannya dengan berkata kalau ada pusat pemulihan cerita Korea saya akan daftarkan dia masuk sebab fanaticnya dia terhadap cerita Korea macam telah berada di tahap kritikal he he. Saya pun minat juga,tapi boleh dikatakan masih dibawah kawalan lah.

So berbalik kepada kesibukkan saya tadi,lepas sembahyang Isyak sahaja,walaupun penat, setiap hari saya akan layan cerita Drama Korea "Personel Taste "ini. Encik hubby pun dah bising. Dah start balik dah katanya dengan Demam korea ini.Bukan apa saya minatkan heronya tu iaitu Lee Min Hoo,saya minat dia semenjak tengok drama Korea "BOY OVER FLOWER" .Masa cerita ini tengah hot dulu saya dan Encik hubby dan cousin saya Ochu(Su Hashim) adalah pengikutnya setia drama ini.

Jangan tak tahu pasal cerita inilah Encik Hubby dan anak bujang saya berdua yang besar tu dah pandai berenang tau,hasil pengaruh dari cerita itu dan ditaja pula oleh saya atas segala pembiayaan kelas renangnya. Bukan nak katalah Drama Korea ini kan dia punya emosi kalau kita tengok lain sikit tau,kadang-kadang babak sedihnya pelakon tu menangis sikit je,tapi kita yang menonton ni kan yang akan lebih jadi lebih-lebih sedihya,cuma hero cerita Korea memang handsome-handsome tapi tengok dari atas lah kalau full fizikal kebanyakkan mereka cekeding sangat(I mean kurus lah).And mereka terlalu fashionable silap-silap tengok dah macam gaya perempuan je. Satu lagi orang Korea inikan hidung memang mancung-mancung tak percaya cuba tengok ye.

Walau apa-apun pendek kata "Sayaaaa Sukaaaa Sukiiiii Dramaaa Korea".(tapi belum boleh dikategori untuk dimasukkan pusat pemulihan Drama Korea Ya)

Ini Drama Korea "Boy Over Flower" (mulanya saya berkenalan dengan heronya Lee Min Hoo)







1 comment:

  1. Nak Cari CD HARAM kat Cambodia Lah!! tak pun kat Speedo!!

    ReplyDelete