Tuesday 30 November 2010

Patik Pun Sedih Tuanku


Hari minggu yang lepas selepas buat sarapan pagi dan terasa nak berehat dalam setengah jam sebelum pergi buat OT dioffice,sempatlah saya selak-selak helain suratkhabar khabar sekejap. Terperanjat saya bila lihat di mukasurat hadapan sekali ada tercatat dengan besarnya kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah pemimpin parti politik iaitu "Hapuskan Ketuanan Melayu".

Tergamaknya dia mengeluarkan kenyataan seperti ini.Tapi apa nak hairan,orang kalau dah desperate nak memerintah sebuah negara boleh keluarkan kenyataan apa sahaja untuk beli hati dan jiwa penyokongnya.

Cuma takut nanti apa yang dikatakan itu akan makan diri sendiri je.Agaknya masa tu siapa nak tolong ya,kalau tak tuan-tuan dan puan-puan dan juga-juga anak melayu ini.Tapi mungkin masa itu Melayu-melayu ini pun dah tak boleh nak buat apa sebab Ketuannannya telah hilang dan tidak diiktiraf lagi.


Jadi memang betul lah seperti yang dirasa dan diperkatakan oleh Paduka Sultan Selangor itu tentang sedihannya terhadap kemelutan Bangsa Melayu yang dicetuskan sekarang ini.Sepatutnya bukan baginda sahaja yang rasa bersedih tapi kesedihan ini patut dirasakan oleh bangsa melayu di tanah air kita yang tercinta ini.Dengan luluhnya hati ini, Patik Pacal Yang Hina ini pun turut merasakan kesedihan Tuanku itu :(


Rasanya tak boleh nak komen panjang-panjang walaupun banyak yang nak diperkatakan,bukan apa nanti tersilap cakap susah pulak,Cuma kalau boleh biarlah Bangsa Melayu kita ini akan terus kekal dengan Ketuanan Melayunya dan Raja-Raja Yang Berdaulat.

Tak Melayu Hilang Didunia,Tak Juga Melayu Hilang Ketuanannya Di Tanah Melayu Bumi Bertuah Ini.Boleh baca Artikel tentang Kesedihan Paduka Sultan Selangor Disini


1 comment: